Thursday, December 11, 2008

Metodologi Penulisan


Dalam blog ini, saya kumpulkan hadis-hadis yang terkandung dalam kitab al-Adzkar oleh Imam An-Nawawi yang telah masyhur dikalangan masyarakat Islam dan ilmuan Islam hari ini. Amalan-amalan harian yang terdiri daripada zikir-zikir dan doa-doa pada keadaan-keadaan tertentu serta yang berkaitan dengannya semuanya berpedomankan hadis-hadis dari Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam.

Hadis-hadis yang dihidangkan di dalam blog ini semuanya adalah nukilan dari kitab "Al-Adzkar" yang mana syarahan dan penjelasan yang panjang tidak saya sertakan, demi untuk menarik minat pengunjung dan pembaca pada blog ini. Saya hanya sertakan takhrij daripada 'Ishamuddin Shababthi berdasarkan kitab-kitab Syeikhul Islam Muhammad Nasiruddin Al-Albani rahimahullah.

Semoga ianya memberi manfaat kepada kaum muslimin yang ingin mencari amalan-amalan harian Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam yang sahih.

Selamat menyemak...

1 comment:

  1. MGM National Harbor - M life Rewards Club - JTHub
    MGM National Harbor 익산 출장샵 offers 영주 출장마사지 the finest in gaming and entertainment, plus the 이천 출장안마 best casino experience for all types 오산 출장안마 of players. Enjoy a great 여주 출장샵 time in the

    ReplyDelete